17. novembra 2010

Londýn

V poradí štvrté hlavné mesto ktoré sme stihli navštíviť je Londýn. V podstate to bola len medzi zastávka na ceste do Oxfordu, ale trvala celý deň. Takže sme stihli všetko... (Boli sme tam tento piatok 12.11.)

Cestovali sme už skoro tradične autobusom Eurolines (boli sme s nimi v Amsterdame a ideme do Kolínu). Má dobré ceny na spiatočné lístky a slušné autobusy. Vyrážali sme o 11.00 večer a ani moc nemeškal. V Londýne sme mali byť asi o šiestej ráno. Jediný problém bol, že nás cestou pred Eurotunelom zobudili a vyhnali na dve kontroly. Takže sme sa moc nevyspali. Potom sme ostali späť ešte dve hodiny na autobusovej stanici. Budík sme mali na ôsmu - časom sme zistili, že už na siedmu v anglickom čase. Vo väčšine kostolov otvárali pre turistov až okolo desiatej. No a potom sme pochodili celý Londýn :). Keď som ta bola jeden deň cestou do Cardiffu, tak sme na konci spali unavení v Hyde parku. Teraz sme prešli asi dvakrát toľko. Okrem úplného centra: Big Ben, Westminster cathedral/abby, Houses of Parliament, London eye, Trafalgar square, Piccadilly circus, Buckingham palace, St. Paul Cathedral... sme boli aj ďalej na sever pri Tower bridge, Tower of London, v mrakodrapovej štvrti a hračkárstve.

O týchto pamiatkach nebudem písať, už sa o nich popísalo dosť a lepšie. Skôr si skúsim spomenúť na netradičné veci. To že sme vyštartovali tak skoro ráno malo veľkú výhodu v tom, že už pred obedom sme boli pri Tower Bridge. Predtým sme sa chovali ako vzorný turisti. Potom sme sa rozhodli niekde najesť. Podarilo sa nám nájsť veľmi sympatickú kaviareň, kde sme si stihli dať pravé anglické raňajky (podávané do 12.00). Potom sme sa túlali vyše hodiny pomedzi mrakodrapy, ale nechceli nás do nich pustiť.

Časom sme sa dostali k St. Paul Cathedral. Vstup bol platený a na vežu by nás asi nepustili kvôli dažďu, tak sme ostali vonku. V záhrade sme potom stretli veľa veveričiek. Vyzerali úplne ako Chip a Dale. Bebe ich skúšal kŕmiť hlinou, ale nechceli. Tak aspoň máme fotky. Potom sme zase stihli niekoľko pamiatok a jeden darčekový obchod (kúpila som si hrnček). Už nás čakalo len hračkárstvo, Buckhinghem palace a megabus.

Hračkárstvo bolo úžasné. Volá sa Hamleys a má šesť poschodí. Každé venované iným hračkám. Mne sa najviac páčilo poschodie s plyšákami. Mali tam napríklad policu s maňuškami od výmyslu sveta. Okrem toho som si na dievčenskom poschodí nechala namaľovať na necht lienku, ktorou som sa všetkým chválila (bohužiaľ maľovali len na prostredník :). Asi naj na celom hračkárstve boli zamestnanci. Sú platení za to, že sa celý deň hrajú - predvádzajú a predávajú hračky. Boli tam asi traja kúzelníci, ovládači helikoptér, žongléri (hádzali si taký bumerang a loptičky), kadejaké kreslenie... Dalo sa hrať s autíčkami na ovládanie, vláčkami... Aj tak boli naj plyšáci :)

A potom už len na autobus a cestou pozrieť Buckhinghem palace. Počasie nám prialo - pršať začal až poobede, aj to tiež len trochu.

Po dvojhodinovej ceste sme okolo deviatej dorazili do Oxfordu kde nás čakal skvelý Feráč a chutná večera, ale o tom nabudúce.